Wednesday, July 13, 2011

Menjawab Fitnah Terhadap Ustaz Hussain Yee.



Assalamualaikum warah matullahi wabarakatuh

Baru-baru ini terdapat khabar berita fitnah yang sedang berleluasa memburukkan imej Ustaz Hussain Yee dan Pertubuhan AL-Khaadem gara-gara daripada satu klip video yang dirakamkan oleh saya, Abu Aqif. Klip video tersebut yang bertajuk "Demonstrasi BERSIH 2.0 - UHY - We Need To Maintain The Peace In Our Country" telah disalah gunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dengan mengaitkan Ustaz Hussain Yee dan Pertubuhan Al-Khaadem mempunyai hubungan dan bergabung dengan Demonstrasi BERSIH 2.0.


Klip video tersebut membincangkan soalan yang ditanya oleh para hadirin berkenaan pendapat Ustaz Hussain Yee mengenai isu Demonstrasi BERSIH 2.0 dan jawapan yang diutarakan oleh Ustaz Hussain Yee pada waktu itu bolehlah saya simpulkan sebagai beliau kurang bersetuju dengan tindakan demonstrasi tersebut memandangkan beliau memegang pendapat bahawa "kita sepatutnya menjaga keamanan yang telah kita kecapi sekarang". Selain ustaz meminta semua pihak berlaku adil, beliau juga beberapa kali mengulangi ayat beliau iaitu "once we have the peace, we need to maintain it.."

Orang yang terpelajar pasti akan faham dengan apa yang Ustaz Hussain Yee sampaikan. Beliau menjawab dengan jawapan yang paling munasabah dan mudah difahami mengikut neraca Islam. Hanya orang yang tidak bertanggungjawab dan berniat jahat sahaja akan memanipulasikan kenyataan beliau dan mengaitkan beliau dengan Demonstrasi BERSIH 2.0 tersebut.

Di sini saya ingin menegaskan bahawa Ustaz Hussain Yee dan Pertubuhan Al-Khaadem berlepas diri daripada tuduhan bahawasanya beliau dan pertubuhan beliau iaitu Pertubuhan Al-Khaadem mempunyai hubungan atau bergabung dengan Demonstrasi BERSIH 2.0.

Beliau dan pertubuhan beliau juga dituduh mengutip derma untuk membantu menjayakan Demonstrasi BERSIH 2.0. Tuduhan seperti ini sama sekali tidak berasas dan berniat jahat untuk memburuk atau menjatuhkan imej Ustaz Hussain Yee dan Pertubuhan Al-Khaadem. Ustaz Hussain Yee bertegas, beliau dan Pertubuhan Al-Khaadem sama sekali tidak ada hubungan atau bergabung dengan mana-mana gerakan, mana-mana aktiviti atau mana-mana parti politik.

Saya dan sahabat dari Pertubuhan Al-Khaadem mewakili Ustaz Hussain Yee dan Pertubuhan Al-Khaadem sama sekali tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang jika perkara ini dipolitikkan atau dimanipulasikan oleh pihak-pihak tertentu. Dan jika keadaan menjadi semakin teruk, mungkin laporan polis akan dibuat bagi membersihkan nama Ustaz Hussain Yee dan Pertubuhan Al-Khaadem. Jadi, kerjasama daripada semua khususnya pihak yang menabur fitnah yang tidak berasas ini, sangat-sangat diharapkan supaya memberhentikan khabar angin seperti ini dan bertaqwalah kepada Allah.

Sekali lagi, saya bagi pihak Ustaz Hussain Yee dan Pertubuhan Al-Khaadem menegaskan bahawa "Ustaz Hussain Yee dan Pertubuhan Al-Khaadem sama sekali tidak ada hubungan atau bergabung dengan mana-mana gerakan, mana-mana aktiviti atau mana-mana parti politik".

Mohon kepada semua supaya menyebarkan maklumat ini. Barakallahufeekum.. 

________________________________________________________________________
Penerangan Tambahan:

Channel Youtube: uhychannel
Owner: Abu Aqif

Klip Video: Demonstrasi BERSIH 2.0 - We Need To Maintain The Peace In Our Country
Link: http://www.youtube.com/watch?v=xBqn8t01T8k

Video Penuh: UHY - The Fragile Vessels - 03/07/2011
Link: http://www.youtube.com/watch?v=dAyM1ZUHni4

Tajuk awal "Demonstrasi BERSIH 2.0" digunakan kerana, sebagai keyword untuk memudahkan pencarian di internet.

Tajuk selanjutnya "We Need To Maintain The Peace In Our Country" digunakan sebagai penegasan daripada Ustaz Hussain Yee bahawa kita semua patut kekalkan keamanan yang telah kita kecapi sekarang.

Tuduhan diambil dari sumber ini: http://mmail.com.my/content/77687-hussain-yee-were-clean
 ______________________________________________________________________________

INFORMASI

[1] Untuk membaca hukum hakam selanjutnya, anda boleh klik link di bawah:
  • http://www.facebook.com/1manhajsalaf

[2] Anda semua boleh dapatkan kuliah Ustaz Fathul Bari berkenaan sunnah dan isu semasa berkaitan. Klik link di bawah:
  • http://www.facebook.com/ufbchannel?ref=ts

LAMAN WEB RASMI KAMI: www.1manhajsalaf.blogspot.com

http://www.scribd.com/doc/58361060/JAWI-mengiktiraf-Manhaj-Salaf

0 comments:

Post a Comment